• Email: contact@anps.ro
  • Tel: + 0749303119
  •  FB

2019-

Conferința Națională ANPS, 25-26 octombrie 2019, Oradea

Duminică, 10 Februarie 2019 14:47

Vol. 11 No. 21-22 / 2018

Scris de

Coperta nr 18

About the journal

Summary

Parenting dimensions, relational models and risk factors

Stan, Sabina-Viorica; pp. 7-16Abstract

Values as predictors for optimism in seniors and school engagement in students

Lupu, Mihaela-Bianca; Drugaș, Marius; Cioara, Marius; pp. 17-30Abstract

Developing emotional competence in pre-school children

Dindelegan, Camelia; Negrău, Lucia; pp. 31-47; Abstract

The role of optimism and progress towards personal goals on basic psychological needs satisfaction and psychological well-being

Ionescu, Daniela; pp. 48-62; Abstract

Parental experience. Variables related to parenting

Roman, Daniela; Coturbaș, Lioara; Iancău, Denisa; pp. 63-79; Abstract

The perception of the Romanian college students toward the national and the European identity

Secui, Monica; Bîrle, Delia; Panc, Ioana Raluca; pp. 80-89; Abstract

Joi, 08 Februarie 2018 10:39

Vol. 10 No. 20 / 2017

Scris de

Coperta nr 18

About the journal

Summary

Early parenting – strategies, methods and experiential working techniques

Anghel, Elena; pp. 7-12Abstract

Internalizing dimensions profiles of children referred for externalizing behaviours in school psychological services

Quartier, Vincent; Antonietti, Jean-Philippe; Nashat, Sadegh; pp. 13-34Abstract

Integrated education and inclusive education

Ciobanu, Nicoleta; pp. 35-39; Abstract

Students’ primary to middle school transition

Bîrle, Delia; Secui, Monica; Curta, Iosif; pp. 40-48; Abstract

Variables involved in the academic performance of primary school children

Bochiș, Laura; Roman, Daniela; Popa, Carmen; pp. 49-67; Abstract

Educational video games revisited: Perspectives from parents, gamers, and specialists

Drugaș, Marius; Ciordaș, Daniel; pp. 68-82; Abstract

The study of aggression and anxiety at patients diagnosed with diabetes

Dindelegan, Camelia; pp. 83-91; Abstract

Student engagement with school: Conceptual and applicative dimensions

Caranfil, Nicoleta Gianina; Robu, Viorel; pp. 92-114; Abstract

Volumul rezumatelor poate fi descărcat de aici.

Cina festivă va avea loc la Restaurantul Ciuperca din Oradea (https://www.facebook.com/ciuperca.oradea.1/), iar prețul unui meniu complet este de 80 de lei. Pentru înscrieri, vă rugăm să contactați organizatorii în prima zi a conferinței.

 

1. Interferențe psihoeducaționale în cadrul triadei necesități educaționale speciale – drepturi – intervenție

Formatori: Drd. Profesor psihopedagog Nicoleta Adet, (Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1, Municipiul Ploiești), Profesor psiholog/logoped Cristina Bleoțiu (Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Prahova)

Triada necesități speciale educaționale-drepturi-intervenție psihoeducațională funcționează ca un sistem. În momentul în care interferența dintre elementele sale este negativă, sistemul nu poate fi eficient. Prin intermediul acestui workshop dorim să supunem atenției aspecte legate de modul în care se realizează orientarea școlară a copiilor cu CES: uneori decizia părinților se bazează pe anumite drepturi ale copilului dar nu întotdeauna este corelată cu nevoile acestuia, uneori copilul cu CES nu beneficiază de intervenția psihoeducațională adaptată necesităților sale, uneori echitatea în educație nu constituie principiul de bază după care se ghidează şcoala ca furnizor de educație. De aici derivă: necesitatea consilierii părinților în vederea conștientizării condițiilor ce pot fi oferite de învățământul de masă, care sunt limitele și riscurile la care sunt expuși acești copii când mediul educațional este ostil; necesitatea unei mai bune colaborări cu psihoterapeuții astfel încât familia să fie informată corect pentru a putea lua decizii care să răspundă nevoilor reale ale copilului cu CES; necesitatea diseminării de bune practici de evaluare psihoeducațională şi intervenție de specialitate pentru copiii cu CES integrați.

2. Integrarea emoțiilor în procesul de dezvoltare a membrilor în cadrul familiei – abordare terapeutică de tip experiențial

Formator: Conf. univ. dr. Laura Elena Năstasă (Universitatea Transilvania din Brașov)

Majoritatea cercetătorilor din domeniul psihologiei educaționale, clinice, sociale și psihologiei dezvoltării (Bar-On, 1997; Garner, 1983; Goleman, 1995; Mayer & Salovey, 1993, 1997; Saarni, 1990; Taylor, Bagby & Parker, 1997) sunt de părere că persoanele inteligente din punct de vedere emoțional sunt capabile să-și regleze, să perceapă și să genereze adecvat expresii emoționale și că această abilitate se dezvoltă pe parcursul vieții. În sens larg, inteligenţa emoţională presupune un set de abilităţi pe baza cărora o persoană poate discrimina şi monitoriza propriile emoţii şi ale celorlalţi, precum şi capacitatea acesteia de a utiliza informaţiile astfel obținute pentru a-şi ghida propria gândire şi comportamentul, în vederea  atingerii scopurilor propuse (Ştefan & Kallay, 2010). Deși există numeroase controverse privind acest construct, cert este faptul că adaptarea cu succes la provocările realității este imposibilă fără achiziţii fundamentale în domeniul cognitiv, social şi al luării deciziilor, achiziţii care se subordonează domeniului emoţional. În viziunea lui Damasio & Yang (2007) învăţarea cu succes în mediul academic sau în viaţa reală se bazează pe procese socio-emoţionale în primul rând, corelate cu cele cognitive. Acest termen nu poate fi separat de competenţele emoţionale, ale cărei baze se pun în copilărie, şi care presupun cel puţin influenţe de tipul temperamentului, reglării emoţionale şi discursului emoţional necesar autoreflecţiei şi autoevaluării (Matthews, Roberts & Zeidner, 2004). Formarea copiilor şi tinerilor sociabili, fericiţi, liberi şi întreprinzători este o mare provocare pe care şi-o pot asuma doar părinţii străluciţi (Cury, 2003) iar dezvoltarea competențelor emoționale este influențată de tipul de relație care se dezvoltă între copii și părinții lor. Aceștia din urmă contribuie semnificativ la dezvoltarea emoțională a copiilor prin: reacțiile avute la emoțiile exprimate de copii, exprimarea propriilor emoții și discuțiile despre emoții (Botiș & Mihalca, 2007). Considerațiile prezentate anterior susțin necesitatea unei intervenții psihologice centrate pe dezvoltarea emoțională a copiilor, adolescenților și adulților în cadrul familiei, care implică tehnici specifice psihoterapiilor expresiv-creative și poate fi realizată atât cu membrii unei singure familii, cât şi cu un grup format din 4-6 familii.

3. Cum evaluăm bunăstarea copiilor (dimensiuni și indicatori)? Importanța rezultatelor evaluărilor în stabilirea  măsurilor de protecție pentru copilul aflat în situații de risc

Formatori: Conf. univ. dr. Krisztina Bernath (Universitatea Emanuel din Oradea), Asist. univ. dr. Rita Pásztor (Universitatea Creștină Partium, Oradea), Conf. univ. dr. Claudia Bacter (Universitatea din Oradea)

Obiective: familiarizarea participanţilor cu conceptul de bunăstare a copilului, identificarea modalităților prin care se pot evalua anumite aspecte ale vieții copiilor (dimensiuni și indicatori), modul prin care aceste elemente pot fi utilizate în activitatea specialiștilor care lucrează în mod direct cu copiii în vederea stabilirii intervențiilor specifice, dar și propunerii de măsuri eficiente de protecție a copilului aflat în situații de risc. Metoda de lucru în cadrul workshopului: „World Café” - metodă de conversație simplă şi eficientă de a analiza un subiect şi de a colecta informaţii şi opinii privind o temă de interes comun. Potenţiali participanţi: psihologi, psihopedagogi, asistenţi sociali, psihoterapeuţi, consilieri psihologici.familiarizarea participanţilor cu conceptul de bunăstare a copilului, identificarea modalităților prin care se pot evalua anumite aspecte ale vieții copiilor (dimensiuni și indicatori), modul prin care aceste elemente pot fi utilizate în activitatea specialiștilor care lucrează în mod direct cu copiii în vederea stabilirii intervențiilor specifice, dar și propunerii de măsuri eficiente de protecție a copilului aflat în situații de risc.

4. Investigaţia psihologică folosind desenul liber

Formator: psiholog Radu Bonta

 Desenele preistorice  de la Altamira, dar şi desenele de la grădiniţă ale preşcolarului, ne arată că, atât filogenetic, cât şi ontogenetic, desenul reprezintă una din cele mai timpurii activităţi ale omului. Prin desen omul îşi proiectează gândurile, trăirile, emoţiile, ori aspiraţiile sale, adică aspecte ale personalităţii sale. Ideea proiectării personalităţii într-un desen şi mai ales aceea a folosirii desenului pentru a investiga personalitatea nu este nouă, nu este nouă. Sunt cunoscute Testul arborelui, Desenul omuleţului ori Desenul familiei. Caracteristica comună a acestor teste o reprezintă tematica fixă, trăsăturile de personalitate relevându-se din anumite particularităţi ele desenelor (mărime, aşezare în pagină, poziţie unor elemente etc.) Mai puţin s-a abordat însă desenul fără temă, desenul liber, iar lucrările sau studiile pe acest subiect sunt destul de puţine. Workshop-ul are la bază un studiu în curs al subsemnatului care arată că desenul liber poate fi un excelent exerciţiu proiectiv care îl poate ajuta pe psihologul şcolar să desluşească mai bine dinamicitatea personalităţii elevului, dar şi pe cel din urmă, să se descopere şi să se înţeleagă mai bine, realizând un început de catharsis.

5. Parenting timpuriu – strategii, metode și tehnici experiențiale de lucru

Formator: Conf. univ. dr. Elena Anghel-Stănilă (Universitatea „Titu Maiorescu” din București)

O relație productivă părinte-copil se construiește din perioada prenatalității. Particularitățile psihologice de dezvoltare ale fătului și bebelușului, problematica atașamentului,  stimularea emoțională și cognitivă, gestionarea relației maritale și a celei parentale, gestionarea relației cu familia extinsă sunt elemente psihologice de bază pe care fiecare adult ar trebui să le cunoască dintr-o perioadă foarte timpurie a exercitării rolului de părinte pentru a contribui responsabil și benefic la dezvoltarea fumoasă și sănătoasă a copilului. Formarea unor bune practici de comunicare și interecțiune autentică maritală, parentală și parental-filială și a unor deprinderi de joacă și provocare stimulativă pentru o frumoasă dezvoltare între părinte și copil sunt obiective fundamentale pentru psihologul educațional preocupat de oferirea unor servicii de parenting timpuriu. Vă invit să descoperim împreună o serie de strategii, metode și tehnici experiențiale de informare și formare a părinților aflați în perioada timpurie de dezvoltare a copiilor lor.

6. Dreptul la opinie al elevilor/ studenţilor: capacitatea de a gândi critic şi independent

Formatori: Conf. univ. dr. Simona Laurian Fitzgerald, Instructor of Education, PhD, Carlton J. Fitzgerald

Atelierul de lucru doreşte să exploreze modul în care educatorii oferă sprijin elevilor/studenţilor lor în formarea propriei opinii. Formarea unei voci personale are loc doar prin dezvoltarea gândirii critice şi independente. Învățând a oferi cadrului didactic răspunsul dorit privează elevii/studenţii de capacitatea de a gândi singuri şi obiectiv. Pentru ca o democraţie să înflorească, cetăţenii ei trebuie să fie participanţi activi, cu gândire proprie şi judecată clară. Într-o lume a răspunsurilor corecte sau greşite, loialitatea oarbă față de un grup, partid politic, grupare religioasă etc. face ca indivizii să renunţe la dreptul de a gândi pentru ei înşişi. Şcoala accentuează uneori aceste probleme prin metode de predare care inhibă gândirea independentă şi individualizată.

7. Competențe și modalități educativ-formative implicate în activitatea animatorului socio-educativ

Formator: psihoterapeut Narcisa Gianina Caranfil

Formarea noilor generații de tineri în spiritul societății cunoașterii și al dezvoltării personale și vocaționale pe tot parcursul vieții reprezintă a provocare continuă pentru specialiștii din domeniile psihologiei aplicate și pentru cei din domeniul educației. Animatorul socio-educativ lucrează cu diverse categorii de persoane sau grupuri și își utilizează competențele și priceperea pentru promovarea și coordonarea capacităților expresive, de relaționare socială, întrajutorare, educative și culturale, precum și a celor de comunicare interculturală. Dobândirea abilităților implicate în ocupația de animator socio-educativ necesită vocaţia educativă în domeniul social și cultural, precum și în alte arii. Pentru a-și îndeplini misiunea, animatorul socio-educativ trebuie să cunoască şi să aplice diverse practici şi tehnici de animaţie individuală/de grup, fără să neglijeze particularitățile persoanelor/grupurilor cu care lucrează și interrelaționarea. Scopul work-shop-ului este să-i inițieze pe profesioniștii din domeniile psihologiei aplicate și ale educației în metode și tehnici utile pentru dezvoltarea competențelor necesare în activitatea animatorului socio-educativ, precum și în principalele modalități educative-formative.

8. Developing the executive functions in the NILD Educational Therapy

Formatori: psihoterapeut dr. Agnes Jordanidisz (președinte NILD, Ungaria), lect. univ. dr. Anamaria Balla (Universitatea Emanuel, Oradea)

Strategy use and metacognition are key elements of successful executive functioning. Psychologists and educators need to use an interactive language to lead a student from the concrete task to the conceptual strategy building, self-monitoring, planning, evaluating etc. We also need to stimulate our students’ brain to think in categories and do a better organizational task. Workshop participants will see a therapeutical example and have a chance to practice their interactive language to develop some elements of executive functions.

9. Polarizarea și alienarea parentală în cadrul procesului de divorț

Formatori: conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, conf. univ. dr. Daniela Roman (Universitatea din Oradea)

 Scopul acestui workshop este acela de a ne clarifica distincția dintre reactțile firești, specifice diferitelor etape de vârstă ale copilului, și cazurile de polarizare și alienare parentală, ca poziționări problematice în relația interpersonală.

10. Metodologia Nurture: a învăța cum să înveți

 Formatori: Rosa Drown, profesor, practician metoda Nurture, Lavinia Preluca, psiholog clinician, Diana Crăciun, psiholog educațional

 

„Metodologia Nurture” s-a dovedit a fi de success în numeroase țări ale Uniunii Europene și în alte părți,incluzând un proiect pilot de 6 ani în România.  Metoda realizează integrarea social şi şcolară a copiilor cu probleme de comportament, emoţionale sau de adaptare, cu un risc mare de marginalizare şi excluziune socială. Unii copii nu reuşesc să beneficieze suficient de educaţia de masă fără să le fie oferit un ajutor suplimentar. Colaborând îndeaproape cu învăţătorul, educatorul, profesorul şi cu familia, „metodologia Nurture”este capabil să se adreseze nevoilor individuale. Metoda este una complementară şi susţine în totalitate educaţia incluzivă a tuturor copiilor. Workshop-ul demonstrează cum funcționează principiile Nurture în practica educațională, oferind beneficii tuturor copiilor din clasă.

 

11. Metoda narativa Metamorphoses in terapia copilului

Formatori: psiholog Katalin Balint (CJRAE Satu Mare), conf. univ. dr. Delia Bîrle (Universitatea din Oradea)

 

Poveștile terapeutice nu sunt simple povești, ele transmit întotdeauna mesaje bine definite cu un anumit scop. Cadrul mitic oferit de povești este asemănător inconștientului colectiv, cu imagini, arhetipuri și simboluri înrădăcinate, iar înțelegerea acestora îl determină pe copil la acțiune în plan conștient.   O metodă  valoroasă ce are la bază aplicarea poveștilor cu scop terapeutic este Metoda Metamorphoses. Metoda se bazează pe ideea este că nu există nici o situație de viață sau problemă care să nu fie regăsită în cadrul mitic al poveștilor. Tot ce se află în dezechilibru poate fi remediat,  este necesar  însă curajul pentru confruntarea cu propriul  ”dragon”. Workshop-ul  de față are ca obiectiv invitarea participanților la un ”drum de inițiere”- care are la bază descrierea metodei Metamorphoses, prezentarea studiilor aplicate și  a diferitelor strategii,  metode și tehnici concrete  aplicabile atât în demersuri de intervenție, prevenție cât și în cadrul tuturor activităților desfășurate de psihologii școlari.

 

20 octombrie 2017 - termen limită pentru înscrierea cu lucrare/poster

1 noiembrie 2017 - termen limită pentru înscrierea la workshop-uri

30 noiembrie 2017 - termen limită pentru trimiterea lucrărilor in extenso, în vederea publicării în Romanian Journal of School Psychology

 

 

Atenție, înmânarea diplomelor se va realiza doar în cadrul secțiunilor de prezentare a lucrărilor, a posterelor sau a workshop-urilor. Prezența dvs. este astfel obligatorie pentru a primi diploma de participare.

Prezentare lucrare/poster: 100 lei - mapa, diploma cu credite (CPR sau Casa Corpului Didactic), coffee-break

Workshop: 100 lei - diploma cu credite (CPR sau Casa Corpului Didactic), coffee-break

Audient: 80 lei - mapa, diploma cu credite (CPR sau Casa Corpului Didactic), coffee-break

Student: taxă unică 50 lei (per workshop/prezentare lucrare/audient) - diploma de participare, coffee-break 

Gratuit - participarea la lucrarile conferintei (exclus workshop), fără mapă sau diplomă

Membrii ANPS care au cotizația achitata la zi primesc reducere de 50% din taxă.

Contul in care se achita este contul Asociatiei Nationale a Psihologilor Scolari

RO42 RNCB 0032 0689 3080 0001 (Banca Comercială Română SA, Sucursala Judeţeană Bihor)

Multumim pentru interes!

Puteți urmari pagina de Facebook a conferinței, unde vom încărca informații în timp util.

https://www.facebook.com/CNPS.Oradea/?ref=bookmarks

 

Media

Toate evenimentele vor avea loc la Universitatea din Oradea (UO)

 

Vineri, 3 noiembrie 2017

08:30– 10:00   Primirea participanţilor (Hol Aula Magna UO)

10:00 – 11:00  Deschiderea festivă (Aula Magna UO)

11:00 – 11:30  Pauză de cafea (Hol Aula Magna UO)

11:30 – 14:00  Sesiune plenară 1 (Aula Magna UO)

Moderatori:    Prof. univ.dr. Elena Bonchiș; Conf. univ. dr. Daniela Roman

  • Prof. univ. dr. Emerit Laurențiu Șoitu - Sentimentul apartenenței la familie, neam, biserică
  • Conf. univ. dr. Vasile Timiș - Identitate, educație, religie și cultură în Europa secolului XXI
  • Prof. univ. dr. Adrian Opre - Generația digitală: reconsiderarea paradigmei psiho-educaționale
  • Prof. univ. dr. Elena Bonchiș - Perspective de abordare a răbdării
  • Prof. univ. dr. Anca Dobrean, Costina Ruxandra Păsărelu - Eficiența unui program REBT de prevenție universală pentru adolescenți livrat în școală prin intermediul animațiilor video
  • Conf. univ. dr. Elena Anghel Stănilă - Parentingul, apanajul psihologului educațional!
  • Prezentare picturi Luana Stefu

14:00 – 15:30  Pauză de masă

15:30 – 17:30  Sesiune plenară 2 (Biblioteca UO)

Moderatori:    Prof. univ. dr. Florica Orțan; Conf. univ.dr. Delia Bîrle

  • Prof. univ. dr. Florin Alina Sava - Ideologia profesorilor de control al elevilor. O perspectivă cognitiv-comportamentală
  • Conf. univ. dr. Thea Ionescu - Ancorarea cogniţiei - o şansă pentru modificarea reală a educaţiei
  • Dr. Agnes Jordanidisz - Dezvoltarea unităților de învățare prin terapia educațională NILD
  • Conf. univ. dr. Karla Melinda Barth - Profesorul pentru școala incluzivă: realitate sau provocare?
  • Prof. univ. dr. Florica Orțan - Drepturile și nevoile copilului. Provocări adresate familiei și școlii

17:30 – 18:00  Pauză de cafea

18:00 – 20:00  Prezentarea lucrărilor pe secțiuni (Biblioteca UO)

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Elena Anghel Stănilă - Parenting timpuriu – strategii, metode și tehnici experiențiale de lucru (Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Krisztina Bernath, Asist. univ. dr. Rita Pásztor, Conf. univ. dr. Claudia Bacter – Cum evaluăm bunăstarea copiilor (dimensiuni și indicatori)? Importanța rezultatelor evaluărilor în stabilirea  măsurilor de protecție pentru copilul aflat în situații de risc (sala PractiPASS)

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Instructor of Education, PhD, Carlton J. Fitzgerald - Dreptul la opinie al elevilor/ studenţilor: capacitatea de a gândi critic şi independent (sala X014)

20:00 – Cină festivă (Restaurant Ciuperca)

 

 

Sâmbătă, 4 noiembrie 2017

 

08:30 – 10:30   Prezentarea lucrărilor pe secțiuni (sala PraciPASS, campus 2 UO)

8:30 – 10:30    Workshop Psihoterapeut dr. Agnes Jordanidisz, lect. univ. dr. Anamaria Balla - Developing the executive functions in the NILD Educational Therapy (Sala de Conferințe Biblioteca UO Parter)

08:30 – 10:30  Workshop Psihoterapeut Narcisa Gianina Caranfil - Competențe și modalități educativ-formative implicate în activitatea animatorului socio-educativ (Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

08:30 – 10:30  Workshop Psiholog Radu Bonta - Investigaţia psihologică folosind desenul liber (sala Z1)

10:30 – 11:00  Pauză de cafea - Biblioteca UO

11:00 – 13:00  Lansarea Filialei Oradea/Bihor a Asociaţiei Pedagogilor Creştini-Aula Magna UO

11:00 – 13:00  Workshop Profesor psihopedagog, drd., Nicoleta Adet, Profesor psiholog/logoped Cristina Bleoțiu- Interferențe psihoeducaționale în cadrul triadei necesități educaționale speciale – drepturi – intervenție (sala PractiPASS)

11:00 – 13:00  Workshop Profesor Rosa Drown, psiholog clinician Lavinia Preluca, psiholog educațional Diana Crăciun - Metodologia Nurture: a învăța cum să înveți (Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

11:00 – 13:00  Workshop Psiholog Katalin Balint, conf. univ. dr. habil.Delia Bîrle - Metoda narativa Metamorphoses in terapia copilului (sala Z1, Departamentul de Psihologie, Campus 2)

13:00 – 13:30  Pauză de cafea (Hol Aula Magna UO)

14:00 – 16:00  Workshop Conf. univ. dr. Laura Elena Năstasă - Integrarea emoțiilor în procesul de dezvoltare a membrilor în cadrul familiei – abordare terapeutică de tip experiențial (sala PractiPASS)

14:00 – 16:00  Workshop conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, conf. univ. dr. Daniela Roman - Polarizarea și alienarea parentală în cadrul procesului de divorț (sala Z1)

 

Programul secțiunilor de prezentare a lucrărilor


Secțiunea 1. Impactul mediilor de dezvoltare a copiilor și adolescenților

 

Vineri, 3 noiembrie, 18:00 – 20:00, Sala de Conferințe Biblioteca UO - parter

Moderatori:    Conf. univ. dr. Marius Drugaș

                        Conf. univ. dr. Monica Secui

                        Prof. univ. dr. habil. Camelia Dindelegan

                        Lect. univ. dr. Rosana Stan

Conf. univ. dr. habil. Bîrle Delia, Conf. univ. dr. Secui Monica, prof. drd. Iosif Curta - Tranziția elevilor din ciclul primar spre ciclul gimnazial - perspectivele elevilor, părinților și cadrelor didactice

Morar Claudia - Implicațiile stilului parental în formarea stimei de sine la preșcolari

Conf. univ. dr. habil. Bîrle Delia, Prof. consilier școlar Lerinț Monica - Relația dintre anxietatea de testare și iraționalitate la adolescenţi

Student drd. Lazăr Adela, prof. univ. dr. habil. Hatos Adrian - Generozitatea și comportamentul prosocial la copiii din gimnaziu

Conf. univ. dr. Marius Drugaș – Din nou despre valențele educaționale ale jocurilor video: opinii ale psihologilor, profesorilor și jucătorilor

Student drd. Caranfil Narcisa Geanina, Conf. univ. dr. Mâță Liliana, lect. univ. dr. Robu Viorel - Angajamentul în activitatea şcolară: dimensiuni conceptuale şi aplicative

Lect. univ. dr. Salloum Mioara, student masterand Salloum Dalia Cătălina - Inadaptarea școlară - semne de alarmă la școală și acasă

Conf. univ. dr. Roman Daniela, Psiholog Lung Diana, Conf. univ. dr. Decsei-Radu Alina - Relația de cuplu funcțională. Dimensiuni și implicații în parenting

Psiholog școlar drd. Drugaș Ioana, Student drd. Chiorean Andrada Corina - Program motivațional „Be WISE! Vote yourself in!”

Psiholog școlar drd. Drugaș Ioana, Profesor drd. Stoica Alexandru - „Catalog foto de conduită și ținută școlară” - strategie de modelare comportamentală a elevilor

Conf. univ. dr. Roman Daniela, Psiholog Szodrai Krisztina, Lect. univ. dr. Coturbaș Lioara - Impactul stilului de parenting asupra preșcolarilor

Lect. univ. dr. Kállay Éva, Lect. univ dr. Stan Rosana - Strategiile de învățare și cunoașterea metacognită ca predictori ai performanței academice într-un eșantion de studenți români

Lect. univ. dr. Cioară Ionel - Virtuţile practicii psihologice

Student drd. Vlașin Ioan - Abordarea sistemică și satisfacerea nevoilor psihologice de bază ale elevilor

Conf. univ. dr. Bran Camelia, Conf. univ. dr. Dughi Tiberiu – Utilizarea mediului online de învățare în orientarea și consilierea vocațională a tinerilor

Prof. drd. Florin Negruțiu - Rolul educației religioase în școala românească

Prof. univ. dr. Emil Dumea: Rolul Bisericii si al Universității în lumea contemporană

 

Secțiunea 2: Repere axiologice in educație: de la integrare la incluziune

Sâmbătă, 4 noiembrie, 8:30 – 10:30, Sala PractiPASS

 Moderatori:    Conf. univ. dr. Karla Melinda Barth

                        Conf. univ. dr. Carmen Bora

Conf. univ. dr. Cristina Maria Florescu

                        Lect. univ. dr. Denisa Ardelean

Lect. univ. dr. Ardelean Denisa - Familia și provocările societății contemporane

Profesor psihopedagog Pantazi Teodora Angelica - Parent’s evaluation on the effectiveness of theater as psychological development method – a transcultural research in Romania, Italy and Macedonia

Lect. univ. dr. Oprea Ionuț Mihai - Necesitatea orei de religie în învățământul românesc

Lect. univ. asociat drd. Pascariu Constantin Cătălin - Repere religios morale în psihologia pozitivă a copilului

Student drd. Groza Ana Georgeta - Relația mentor - persoană mentorată

Profesor psihopedagog Cloboc Gabriela, Prof. univ. dr. habil. Dindelegan Camelia - Acceptarea copiilor cu CES. Eficiența unui program de intervenție

Profesor drd. Ștefan Ioana - Drepturile și nevoile copilului abordate în cadrul Curriculum-ului la decizia școlii

Lect. univ. dr. Kiss Julien Ferencz, Profesor psihopedagog Kiss Cristina Ramona, Profesor psihopedagog Colesnicov Valeria - Effectiveness of theater as an art – therapy method in the case of children with light intellectual disability

Lect. univ. dr. Ciobanu Nicoleta Ramona – Integrated education vs. Inclusive education

Cioban Smaranda Liana - Munca în viața de zi cu zi a copiilor. Studiu exploratoriu

Profesor Varga Ileana - Integrarea socio-profesională a tinerilor instituționalizați

Lect. univ. dr. Cercel Renata - Strategii didactice de optimizare a activității in cazul elevilor cu dificultăți de învățare

Student drd. Pasc Codruța Mariana - Bunăstarea familiilor  copiilor cu dizabilități

Profesor drd. Lezeu I. Daniela-Crina - Drepturile şi nevoile copiilor cu dizabilităţi

Prof. drd. Florin Negruțiu - Proiectele europene, oportunități de optimizare și diversificare a ofertei educaționale pentru elevii proveniți din grupuri vulnerabile

 

Programul workshop-urilor

Vineri, 3 noiembrie 2017

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Elena Anghel Stănilă - Parenting timpuriu – strategii, metode și tehnici experiențiale de lucru  (Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Krisztina Bernath, Asist. univ. dr. Rita Pásztor, Conf. univ. dr. Claudia Bacter – Cum evaluăm bunăstarea copiilor (dimensiuni și indicatori)? Importanța rezultatelor evaluărilor în stabilirea  măsurilor de protecție pentru copilul aflat în situații de risc (sala PractiPASS)

18:00 – 20:00  Workshop Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Instructor of Education, PhD, Carlton J. Fitzgerald - Dreptul la opinie al elevilor/ studenţilor: capacitatea de a gândi critic şi independent (sala X014)

Sâmbătă, 4 noiembrie 2017

08:30 – 10:30   Workshop Psihoterapeut dr. Agnes Jordanidisz, lect. univ. dr. Anamaria Balla - Developing the executive functions in the NILD Educational Therapy (Sala de Conferințe Biblioteca UO Parter)

08:30 – 10:30  Workshop Psihoterapeut Narcisa Gianina Caranfil - Competențe și modalități educativ-formative implicate în activitatea animatorului socio-educativ (Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

08:30 – 10:30  Workshop Psiholog Radu Bonta - Investigaţia psihologică folosind desenul liber (sala Z1)

11:00 – 13:00  Workshop Profesor psihopedagog, drd., Nicoleta Adet, Profesor psiholog/logoped Cristina Bleoțiu- Interferențe psihoeducaționale în cadrul triadei necesități educaționale speciale – drepturi – intervenție (sala PractiPASS)

11:00 – 13:00  Workshop Profesor Rosa Drown, psiholog clinician Lavinia Preluca, psiholog educațional Diana Crăciun - Metodologia Nurture: a învăța cum să înveți Sala de seminar, etaj 3, Biblioteca UO)

11:00 – 13:00  Workshop Psiholog Katalin Balint, conf. univ. dr. habil. Delia Bîrle - Metoda narativa Metamorphoses in terapia copilului (sala Z1)

14:00 – 16:00  Workshop Conf. univ. dr. Laura Elena Năstasă - Integrarea emoțiilor în procesul de dezvoltare a membrilor în cadrul familiei – abordare terapeutică de tip experiențial (sala PractiPASS)

14:00 – 16:00  Workshop conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, conf. univ. dr. Daniela Roman - Polarizarea și alienarea parentală în cadrul procesului de divorț (sala Z1)

 

 

prof. univ. dr. Laurenţiu Şoitu, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”  Iaşi

prof. univ. dr. Romiţă Iucu Bumbu, Universitatea din Bucureşti

prof. univ. dr. Adrian Opre, Universitatea "Babeş-Bolyai", Cluj-Napoca

prof. univ. dr. Ion Albulescu, Universitatea "Babeş-Bolyai", Cluj-Napoca

prof. univ. dr. Alin Sava, Universitatea de Vest din Timişoara

prof. univ. dr. Anca Dobrean, Universitatea "Babeş-Bolyai", Cluj-Napoca

conf. univ. dr. Andrada Dorothea Ionescu, Universitatea "Babeş-Bolyai", Cluj-Napoca

conf.univ. dr. Elena Anghel-Stănilă, Universitatea "Titu Maiorescu", Bucureşti

conf.univ. dr. Elena Laura Năstasă, Universitatea Transilvania, Braşov

psiholog dr. Agnes Iordanidisz, preşedinte Asociaţia NILD Central-Eastern Europe

lect. univ. dr. Annamaria Balla, Universitatea Emanuel Oradea

prof. univ.dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Delia Bîrle, Universitatea din Oradea

conf. univ.dr. Carmen Bora, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Lioara Coturbaş, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Camelia Dindelegan, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Marius Drugaş, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Karla Barth, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Mihai Marian, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Florica Orţan, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Carmen Popa, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Cecilia Sas, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Angelica Hălmăjan, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Rosana Stan, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Gabriel Roşeanu, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Marius Cioară, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Maria Salloum, Universitatea „Aurel Vlaicu”, Arad

prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., SUA

Preşedinte

conf. univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea

 

Preşedinte onorific

 prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea

 

Membri

lect. univ. dr. Denisa Ardelean, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Delia Bîrle, Universitatea din Oradea

conf. univ.dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Carmen Bora, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Marius Cioară, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Marius Drugaş, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Camelia Dindelegan, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Mihai Marian, Universitatea din Oradea

prof. univ. dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea

conf. univ. dr. Cristina Maria-Florescu, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Angelica Hălmăjan, Universitatea din Oradea

psiholog Simina Hinţ, director CJRAE Bihor

prof. univ. dr. Florica Orţan, Universitatea din Oradea

psiholog Teodora Pantazi, preşedinte Asociaţia CES

lect. univ. dr. Rosana Stan, Universitatea din Oradea

lect. univ. dr. Gabriel Roşeanu, Universitatea din Oradea

prof. dr. Carmen Bodiu, director CCD Bihor

prof. Florin Negruţiu, inspector şcolar ISJ Bihor

prof. Diana Popa, inspector şcolar ISJ Bihor

Marți, 08 August 2017 10:30

Vol. 10 No. 19 / 2017

Scris de

Coperta nr 19About the journal

Summary

Examination of self-compassion as a mediator of the relationship between academic burnout and mental health in Payame Noor University (PNU) students of Dareshahr City

Zeinivand, Maryam; Moradi, Samira; Norouzi, Zahra; Khalili, Esmatallah; Ramazani, Abbas; pp. 7-17Abstract

Elaborating a measurement scale of the sequence of long-term goals for the individual self

Ionescu, Daniela; pp. 18-34Abstract

The relationship between emotional intelligence and academic achievement in adolescents

Sandovici, Anișoara; pp. 35-50; Abstract

The efficiency of the NILD Educational Therapy in the development of mathematical thinking

Szabó, Ildikó-Erika; Balla, Annamária; pp. 51-61; Abstract

The resolution of the Regional Meeting on “Together against Bullying”, Oradea, June 6, 2017

Drugaș, Ioana; Stoica, Alexandru; Marzio, Luigi; Drugaș, Marius; pp. 62-69; Abstract

Students’ theories on intelligence. Implication regarding school grades and academic satisfaction

Bîrle, Delia; Dulca, Raluca; Vernon, Anca; pp. 70-81; Abstract

Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari,

în colaborare cu

Departamentul de Psihologie din cadrul Universităţii din Oradea,

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universității din Oradea,

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor,

Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bihor,

Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor,

Asociaţia CES,

Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație

 

ORGANIZEAZĂ

CONFERINŢA NAŢIONALĂ CU TEMA

"DREPTURILE ŞI NEVOILE COPILULUI - PROVOCĂRI ADRESATE FAMILIEI ŞI ŞCOLII"

3-4 noiembrie 2017, Oradea

Vom aniversa astfel 10 ani de la prima conferinţă organizată de ANPS.

Detalii privind workshop-urile, condiţiile de înscriere şi creditarea conferinţei vor fi disponibile începând cu luna iulie.

 

It is a violation of the ethics principles sustained by the Romanian Journal of School Psychology to publish as original data, data that have been previously published. We are committed to the highest standards of publication ethics and will take any measures necessary against publication malpractices. We strongly adhere to the American Psychological Association Ethics Code (Standard 8.14), specifying that "after research results are published, psychologists do not withhold the data on which their conclusions are based from other competent professionals who seek to verify the substantive claims through reanalysis and who intend to use such data only for that purpose, provided that the confidentiality of the participants can be protected and unless legal rights concerning proprietary data preclude their release". The authors acknowledge that they have disclosed all and any actual or potential conflicts of interest with their work or partial benefits associated with it. In the same manner, the Romanian Journal of School Psychology is committed to objective and fair double-blind peer-review of the submitted for publication works and to prevent any actual or potential conflict of interests between the editorial and review personnel and the reviewed material. Any departures from the above-defined rules should be reported directly to the Editor-in-Chief, who is unequivocally committed to providing swift resolutions to any of such a type of problems.

Confidentiality

The manuscripts received from authors for publication are considered confidential documents. They are not shown to third parties, except for the editor, executive editors and the two reviewers (see the blind review procedure).

Publication decisions

The editor and the executive editors of the Romanian Journal of School Psychology are responsible for deciding which of the articles submitted to the journal should be sent to the reviewers and eventually published. The decisions may be assisted by reviewers and guided by the policies of the journal and legal requirements conncected to copyright and plagiarism.

Originality and Plagiarism

The authors should ensure that they have written entirely original works, and if the authors have used the work and/ or words of others, that this has been appropriately cited or quoted. Please submit the manuscript together with the statement available here (as separate files).

Reporting standards

Authors of reports of original research should present an accurate account of the work performed as well as an objective discussion of its significance. Underlying data should be represented accurately in the paper. A paper should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. Fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and are unacceptable.

Fundamental errors in published works

When an author discovers a significant error or inaccuracy in his/her own published work, it is the author’s obligation to promptly notify the journal editor or publisher and cooperate with the editor to retract or correct the paper.

Each received article will be evaluated independently by two members of the editorial board, which will analyze the study without knowing the identity of the author(s). The review criteria are the following:

  1. degree to which the manuscript fits the mission of the journal;
  2. the scientific quality of each section of the article (beginning with the title);
  3. originality;
  4. the scientific contribution to the field;
  5. technical aspects (preparation of the manuscript etc.);
  6. the clarity of presentation.

The feed-back will be sent to the first author and it may be one of the following: accepted; requires minor revision; requires major revision; rejected. The feed-back will include the observations of the two independent reviewers.

The reviewer's guide is avalable here.

Standards of Objectivity

Reviews will be conducted objectively. Personal criticism of the author is inappropriate. Referees should express their views clearly, with supporting arguments.

Acknowledgement of Sources

Reviewers should identify relevant published work that has not been cited by the authors. Any statement that an observation, derivation, or argument had been previously reported should be accompanied by the relevant citation. A reviewer should also call to the editor’s attention any substantial similarity or overlap between the manuscript under consideration and any other published paper of which they have personal knowledge.

Editor:

  • Professor, PhD, Elena Bonchiş - University of Oradea, Romania

Executive editors:

  • Associate professor, PhD, Marius Drugaş - University of Oradea, Romania
  • Associate professor, PhD, Delia Bîrle - University of Oradea, Romania
  • Lecturer, PhD, Gabriel Roşeanu - University of Oradea, Romania

Advisory board:

  • Professor, PhD, Nicolae Mitrofan - University of Bucharest, Romania
  • Professor, PhD, Adrian Opre - “Babeş-Bolyai” University, Cluj-Napoca, Romania
  • Professor, PhD, ABPP, Howard Kassinove - Hofstra University, New-York, USA
  • Professor, PhD, Chryse Hatzichristou - University of Athens, Greece

Editorial board:

  • Associate professor, PhD, Elena Anghel  Stănilă - “Titu Maiorescu” University, Bucharest, Romania
  • Associate professor, PhD, Carmen Bora - University of Oradea, Romania
  • Lecturer, PhD, Marius Cioară - University of Oradea, Romania
  • Professor, PhD, Tinca Creţu - University of Bucharest, Romania
  • Associate professor, PhD, Alina Decsei-Radu - University of Oradea, Romania
  • Professor, PhD, Camelia Dindelegan - University of Oradea, Romania
  • Lecturer, PhD, Angelica Hălmăjan - University of Oradea, România
  • Associate professor, PhD, Mihai Marian - University of Oradea, Romania
  • Diplom-Psychologist Bernhard Meissner - Director of the ESPCT, Germany
  • Professor, PhD, Valeria Negovan - University of Bucharest, Romania
  • Lecturer, PhD, Viorel Robu - "Vasile Alecsandri" University of Bacau, Romania
  • Associate professor, PhD, Daniela Roman - University of Oradea, Romania
  • Assistant professor, PhD, Elena-Ancuța Santi - "Valahia" University of Targoviste
  • Associate professor, PhD, Cecilia Sas - University of Oradea, Romania
  • Associate professor, PhD, Monica Secui - University of Oradea, Romania
  • Lecturer, PhD, Rosana Stan - University of Oradea, Romania
  • Professor, PhD, Stanislava Stoyanova - South-West University “Neofit Rilski”, Blagoevgrad, Bulgaria
  • Associate professor, PhD, Mark Terjesen - St. John’s University, New-York, USA
  • Professor, PhD, Simona Trip - University of Oradea, Romania
  • Professor, PhD, Feliciano Veiga - University of Lisbon, Portugal

Manuscript preparation

The purposes of these recommendations are to facilitate the manuscript preparation and to set the premises for a real and consistent exchange of information between authors and readers.

The text should be written entirely in English, French or Deutsch, and edited in an A4 format with 4cm margins, Times New Roman, 12 point, and single spaced. The articles submitted for the Studies and Research and Interviews sections may not exceed 25 pages, and those for the rest of the section types may not exceed 8 pages, including the references (in both cases). The pages will not be numbered. To facilitate the review process, the first page of the article should include only the title, the word count for the entire article, the names and surnames of the authors and also the contact details for all authors (e-mail and/or telephone number, organizational affiliation). Further references to the author(s) should be done using the term the author(s). The second page should begin with the abstract (150 to 200 words, in English) and keywords (up to 5), followed by the rest of the article. The effect sizes and/or the statistical power of the research should be reported, where appropriate, being an important criterion of manuscript acceptance.

Tables, graphs, pictures etc. should be inserted in the text of the article. They should be numbered independently in accordance with the order of appearance in text and should be accompanied by an adequate title. The letters and numbers in titles and content of the tables and figures should be edited with Normal font, size 10.

References within the text will include the name of the mentioned author(s) and the year of the referenced source. The reference list at the end of the article will be edited according to the APA norms [Publication Manual of the American Psychological Association® (2009), 6th Edition]. All citations should be listed in the reference list, with the exception of personal communications and classical works.

Reference examples:

Book chapter

McGuire, W. (1969). The nature of attitudes and attitude change. In G. Lindzey & E. Aronson (Eds.), The Handbook of Social Psychology (Vol. 3, pp. 136-272). Boston: Addison-Wesley Publishing.

Journal article

Hicks, D. (2012). Performance-based university research funding systems. Research Policy, 41(2), 251-261. http://dx.doi.org/10.1016/j.respol.2011.09.007

Book, authored

Papalia, D.E., & Wendkos-Olds, S. (1992). Human Development (5th ed.). New York: McGraw-Hill, Inc.

Paper presented at a conference

Saupe, J.L., & Eimers, M.T. (2010, May 29-June 2). Correcting correlations when predicting success in college. Paper presented at the 50thAnniversary Forum of the Association for Institutional Research "Charting our Future in Higher Education", Chicago, Illinois.

Article in an internet only journal

Winterton, J., Delamare-Le Deist, F., Stingfellow, E. (2006). Typology of Knowledge, Skills and Competences: Clarification of the Concept and Prototype. Luxembourg: The European Centre for the Development of Vocational Training. Retrieved September 15, 2013, from www.cedefop.europa.eu.

Webpage

World Health Organization (2003). Investing in mental health. Retrieved October 2013 from http://www.who.int/mental_health/media/investing_mnh.pdf

Manuscript submission

Please do not send previously published papers or articles that are sent for review to other journals. All efforts should be undertaken to submit manuscripts electronically to the executive editors (attached files via e-mail, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.). We accept .doc, .docx, .rtf or .pdf files. The first author will be notified via e-mail about the arrival of the article. At the point of acceptance, all contributing authors are asked to give signed consent to publication, and to confirm that they have approved the final version of their manuscript. Contributors must declare any commercial interests, such as directorships, share-holdings, consultancies, honoraria, grants, fees, gifts or travel expenses received from organizations whose product is used in a study or referred to in your article. Financial or personal interests in competing companies should also be stated. The Author Statements for Publication is available on our website, www.anps.ro, in the journal’s section.

The authors should ensure that they have written entirely original works, and if the authors have used the work and/ or words of others, that this has been appropriately cited or quoted. Please submit the manuscript together with the statement available here (as separate files).

The Romanian Journal of School Psychology (ISSN 2248-244X; ISSN-L 2448-244X) is a semi-annual peer-reviewed journal, supported by The National Association of School Psychologists (Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari). Starting from 2012, the journal is printed in June and December.

The journal takes into consideration for publishing articles from the field of school / educational psychology or related fields, corresponding to one of the following categories:

  1. research that entail the scientific method (experimental, quasiexperimental, correlational, metaanalitical, case study etc.) in order to explain various aspects of human activity in the educational context;
  2. theoretical syntheses which extend conceptual understanding, describe a new perspective / a set of ideas / connections between theories and which emphasize the personal contribution of the author(s);
  3. interviews with prestigious personalities from the field of school psychology;
  4. reviews of books and articles relevant for the field of school psychology;
  5. descriptions of scientific events (conferences, summer schools, specialization courses, round tables etc.) relevant for the field of school psychology.

The accepted articles will be published in one of the sections of the journal: Studies and Research, Interviews, Reviews, Scientific Life.

The Romanian Journal of School Psychology is indexed in: Central and Eastern European Online LibraryIndex Copernicus International (ICV 2019: 75.84)SCIPIO, and EBSCO (Education Source Collection).