SMART teacher for a digital generation. Psycho-educational directions for effective learning in primary school
Elena Anghel-Stănilă; pp. 7-13; Full article
Distress in preadolescence: Emergent psychopathological elements and socio-demographic characteristics in middle school students
Florina Mădălina Mândru, Darian Faur, Călin Alexandru Serac, Camelia Maria Dindelegan,& Alexandra Mihaela Ferlai; pp. 14-29; Full article
Inclusion of students with different types of disabilities in mainstream education: The opinion of teachers
Denisa Niculina Vidican, Angela Marușca, Karla Barth, Marius Țepelea; pp. 30-53; Full article
Acceptance and Commitment Therapy, applications for school psychologists
Gabriel Roșeanu; pp. 54-64; Full article
Scientific research in educational psychological practice. Optional ability or necessity
Angelica Hălmăjan; pp. 65-68; Full article
Steps Towards a Better Future: The National Programme of the Government of Romania "Out of Care for Children"
Corneliu-Marius Cioara; pp. 7-10; Full article
Post-pandemic educational psychology interventions in Romania: Pre‑university level
Elena Anghel-Stănilă; pp. 11-16; Full article
Math anxiety and math achievement among Palestinian primary school-aged children: Gender differences in association with parents’ math gender stereotypes
Nagham Anbar, Laura Visu-Petra; pp. 17-36; Full article
Education for integrity: Facts, risks, challenges, solutions
Ionel Cioara; pp. 37-50; Full article
Activating mathematical skills through the use of information technologies in primary education
Emilia Rodica Borșa, Adriana Cătaș; pp. 51-57; Full article
Predictors of digital learning engagement in middle school students
Darian Faur, Camelia Dindelegan, Angelica Hălmăjan; pp. 58-70; Full article
Boredom among Romanian children during the COVID-19 pandemic. Correlational study based on data from the international survey "Child well-being in Romania"
Karla Barth, Adela Lazăr, Claudia Bacter; pp. 71-84; Full article
Service-learning – a useful tool for the 21st century school-counselors
Anișoara Pavelea; pp. 85-103; Full article
Implementation of the online teaching-learning process during the COVID-19 pandemic in pre-school education
Mirela Liliana Lazăr (Munteanu); pp. 104-112; Full article
Life satisfaction, social support and stress among university students
Monica Liana Secui, Friderika Sarolta Bede, Delia Iuliana Bîrle; pp. 113-122; Full article
The impact of the pandemic on the educational process. Counseling strategies for all ages
Elena Anghel-Stănilă; pp. 7-16; Full article
Understanding student transition in higher education: Self-efficacy beliefs and perceived social support
Monica Liana Secui, Delia Iuliana Bîrle, Roxana Irina Rob, Adela Lazăr; pp. 17-30; Full article
Generosity and life satisfaction among teenagers
Adela Lazăr; pp. 31-45; Full article
În program: Vineri, 25 noiembrie, 17:30-19:30
Locație: Holul Bibliotecii Universității din Oradea
Pe parcursul sesiunii de prezentare a lucrărilor poster, autorii acestora trebuie să fie pregătiți să își prezinte lucrările pe parcursul celor două ore. Organizatorii conferinței nu vor asigura servicii de imprimare a acestora.
Posterele trebuie afișate din timp, vom reveni cu detalii.
Sunt câteva reguli generale de construire a unui poster, vă recomandăm acest site sau acesta pentru câteva idei.
Ca sugestie, se pot folosi programele Microsoft PowerPoint sau Microsoft Publisher. Recomandăm mărimile A0, A1 sau A2.
Pe pagina de FaceBook a conferinței puteți să aflați informații actualizate privind programul, invitațiiși stadiul înscrierilor la workshop-uri: https://www.facebook.com/CNPS.Oradea
VOLUMUL CONFERINȚEI
Include informații despre organizare, invitați, program, sesiunile plenare, sesiunea lucrărilor poster și workshop-uri. Click aici pentru descărcare.
CREDITE ȘI TAXE
CPR oferă credite astfel:
Taxe pentru psihologii care solicită credite:
Accesul la workshop-uri va avea următoarele taxe:
Accesul ca AUDIENT va fi gratuit la sesiunile plenare, la lansarea de carte și la sesiunea de postere pentru TOȚI PARTICIPANȚII (profesori, psihologi, psihopedagogi, care nu solicita credite), dar și pentru STUDENȚI.
Taxele se pot achita în contul RO42RNCB0032068930800001 (Banca Comercială Română SA, Sucursala Judeţeană Bihor). Pentru operativitate, dovada achitării taxei se va trimite (fișier scanat, poză etc.) la adresa de mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
TERMENE LIMITĂ
15 noiembrie - înscrierea cu lucrare/poster
23 noiembrie - înscrierea la workshop-uri
30 noiembrie - trimiterea lucrărilor in extenso, în vederea publicării în Romanian Journal of School Psychology
Invitaţi
Prof. univ. dr. Elena Bonchiș, președinte onorific al Asociației Naționale a Psihologilor Școlari
Prof. Horea Abrudan, Inspectoratul Școlar Județean Bihor
Prof. univ. dr. habil. Adrian Hatos, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. Florin Alin Sava, Universitatea de Vest din Timişoara
Prof. univ. dr. Stanislava Stoyanova, South-West University Neofit Rilski, Blagoevgrad, Bulgaria
Conf. univ. dr. Oana David, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca
Conf. univ.dr. Tiberiu Sandu Dughi, FPSE, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad
Conf. univ. dr. Georgeta Pânișoară, Universitatea București
Lect. univ. dr. Elena-Nicoleta Mircea, Universitatea Tehnică, București
Lect. univ. dr. Annamaria Balla, Universitatea Emanuel, Oradea
Psiholog Cristina Mang, Director CJRAE Bihor
Profesor Alexandru Stoica, Liceul „Don Orione”, Oradea
Psiholog școlar Ioana Drugaș, Liceul „Don Orione”, Oradea
Comitet ştiinţific
Prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. habil. Claudia Bacter, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. habil. Sergiu Bălțătescu, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. habil. Camelia Dindelegan, Universitatea din Oradea
Prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. Carmen Popa, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. Stanislava Stoyanova, South-West University Neofit Rilski, Blagoevgrad, Bulgaria
Prof. univ. dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea
Prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director executiv Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim
Conf. univ. dr. Karla Barth, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. habil. Delia Bîrle, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Carmen Bora, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Marius Drugaş, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Mihai Marian, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Ionuț Oprea, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Anamaria Balla, Universitatea Emanuel, Oradea
Lect. univ. dr. Marius Cioară, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Lioara Coturbaș, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Cristina Florescu, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Angelica Hălmăjan, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Gabriel Roşeanu, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Ioana Sîrbu, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Rosana Stan, Universitatea din Oradea
Lect. univ.dr. Alexandru Tiba, Universitatea din Oradea
Asist univ. dr. Adela Lazăr, Universitatea din Oradea
COMITET DE ORGANZARE
Preşedinte
Conf. univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea
Preşedinte onorific
Prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea
Vicepreședinți:
Conf. univ. dr. habil. Delia Bîrle, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Marius Drugaş, Universitatea din Oradea
Prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director executiv Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim
Membri
Lect. univ. dr. Denisa Ardelean, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Karla Barth, Universitatea din Oradea
Prof. Florica Birău, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea
Lect. univ. dr. Laura Bochiș, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Carmen Bora, Universitatea din Oradea
Prof. Daniela Calamar, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea
Prof. Alina Cardoș, Asociația CES
Lect. univ. dr. Marius Cioară, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Lioara Coturbaș, Universitatea din Oradea
Dorin Culic, Centrul de Excelență în Învățământ Profesional Dual Oradea
Conf. univ. dr. Alina Decsei-Radu, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. habil. Camelia Dindelegan, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Cristina Maria Florescu, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Angelica Hălmăjan, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Universitatea din Oradea
Asist. univ. dr. Beata Gyarmati, Universitatea din Oradea
Prof. Mirela Herlaș, Asociația CES
Prof. Carmen Ilisie, Asociația CES
Asist. univ. dr. Adela Lazăr, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Mihai Marian, Universitatea din Oradea
Prof. Florin Negruțiu, Inspectoratul Școlar Județean Bihor
Conf. univ. dr. Ionuț Oprea, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. Carmen Popa, Universitatea din Oradea
Prof. Diana Popa, Inspectoratul Școlar Județean Bihor
Lect. univ. dr. Gabriel Roşeanu, Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea
Radu Silaghi, Asociația Firmelor Bihorene
Lect. univ. dr. Ioana Sîrbu, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Rosana Stan, Universitatea din Oradea
Lect. univ. dr. Alexandru Tiba, Universitatea din Oradea
Prof. univ. dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea