Toate evenimentele vor avea loc la Universitatea din Oradea (UO).
Programul poate fi descărcat de aici (pdf).
Vineri, 25 noiembrie 2022
08:30 – 10:00 Primirea participanților (Hol Aula Magna)
10:00 – 11:00 Deschiderea festivă (Aula Magna)
- Conf. univ. dr. Daniela Roman, președinte Asociația Națională a Psihologilor Școlari
- Prof. univ. dr. Constantin Bungău, Rector Universitatea din Oradea
- Prof. psiholog dr. Antoneta Georgina Bolchiș, secretar de stat, Ministerul Educației
- Prof. univ. dr. Adrian Opre, Decan FPSE-Universitatea Babeș-Bolyai, Președintele Comisiei de Psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională -Colegiul Psihologilor din România,
- Prof. univ. dr. Elena Bonchiș, fondator și președinte de onoare al Asociației Naționale a Psihologilor Școlari
- Conf. univ. dr. Karla Barth, Decan Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea,
- Conf. univ. dr. Marius Drugaș, Director Departamentul de Psihologie, Universitatea din Oradea
- Prof. Horea Abrudan, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar Județean Bihor
- Psiholog Cristina Mang, Director CJRAE Bihor
- Prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director executiv Asociația CES
11:00 – 11:15 Pauză de cafea (Hol Aula Magna)
11:15 – 13:15 Sesiune plenară 1 (Aula Magna)
Moderatori: Conf. univ. dr. Daniela Roman; Conf. univ. dr. Marius Drugas
- Prof. univ. dr. Elena Bonchiș - O perspectivă psihologică asupra așteptării
- Lect. univ. dr. Elena-Nicoleta Mircea, Lect. univ. dr. Mirela-Cristina Negreanu - Provocările ale schimbării în formarea profesională a cadrelor didactice - competențe digitale DIGCOMP, cadru de referință
- Dorin Culic, Radu Silaghi - Învățământul dual - calea sigură către succesul profesional!
- Prof. univ. dr. Florin Alin Sava, Psiholog Claudia Deneș (Lupuleac) - O intervenție REBT de reducere a disconfortului la frustrare la profesorii de gimnaziu. Un studiu cvasi-experimental
- Prof. univ. dr. Oana David - Jocul terapeutic online REThink ca și instrument de antrenare a abilităților emoționale ale elevilor
13:15 – 14:15 Pauză de masă
14:15 – 15:15 Lansare de carte: Plictiseala la copii și adolescenți. O perspectivă psihologică (coord. Prof. univ. dr. Elena Bonchiș) - eveniment organizat în colaborare cu Librăria Humanitas (Aula Magna)
Invitați:
- Prof. univ.dr. Alin Florin Sava, Universitatea de Vest din Timișoara
- Prof. univ. dr. Georgeta Pânișoară, Universitatea din București,
- Conf. univ. dr. Elena Anghel-Stănilă, Universitatea „Titu Maiorescu”, București
15:15 – 17:15 Sesiune plenară 2 (Aula Magna)
Moderatori: Conf. univ. dr. Secui Monica; Conf. univ. dr. Bîrle Delia
- Prof. univ. dr. habil. Adrian Hatos - Consilierea educațională sub zodia provocărilor lumii digitale
- Lect. univ. dr. Dana Dughi - Storytelling în dezvoltarea abilităților de comunicare
- Prof. PhD Stanislava Stoyanova - Empathy in e-learning
- Prof. univ. dr. habil. Georgeta Pânișoară - Starea de bine și fericirea în consilierea educațională
17:15 – 17:30 Pauză de cafea (Hol Aula Magna)
17:30 – 19:30 Sesiune de prezentare lucrări (poster) (Hol Biblioteca UO)
Stud, Denisa Chirica - Starea de bine și stresul perceput: diferența dintre histrionic și borderline
Prof. Mirela-Bogdana Șaupe - Particularități ale reacțiilor emoționale ale adolescenților la pandemia de COVID-19
Stud. Murg Mădălina - Învățare vs. Plictiseală academică: provocări majore ale generațiilor actuale
Prof. Elena Rosca, Prof. Alice Haulica, Prof. Ioana-Maria Tomescu - Bune practici de integrare a copiilor cu CES
Prof. Lioara Bianca Buboiu, Prof. Sanda Florina Popa - Stimularea oral motorie și beneficiile ei - studiu de caz
Lect. univ. dr. Ionel Cioară - Educație pentru integritate. Stări de fapt, riscuri, provocări. Pledoarie pentru o nouă paradigmă
Prof. Angela Mariana Jiboc - Strategiile de coping adaptativ – element esențial în intervențiile psihopedagogice la elevii cu tulburări (specifice) de învățare
Lect. Anisoara Pavelea - Service-learning – an useful tool for the 21st century school-counselors
Prof. Eva Emese Kurucz - Identificarea factorilor predictivi cu privire la dependența jocurilor video în rândul adolescenților
Conf. univ. dr. Monica Liana Secui, Stud. Friderika Sarolta Bede, Conf. univ. dr. Delia Iuliana Bîrle - Satisfacţia cu viaţa, suport social și stres la studenţi
Stud. Mirela-Liliana Lazăr (Munteanu) - Implementarea procesului de predare- învățare online la nivelul învățământului preșcolar în context pandemic
Prof. Mirela Octavia Sas (Pleș) - Elemente ale educației interculturale în contextul culturii surzilor
Lect. univ. dr. Denisa Ardelean - Educația preșcolarilor în contextul digitalizării - o analiză critică
Prof. univ. dr. habil. Camelia Dindelegan, Faur Darian - Predictori ai anagajamentului învățării digitale la elevii din ciclul gimnazial
Prof. univ. dr. Carmen Alina Berce, prof. Marinela Gabriela Apachitei - Dezvoltarea deprinderii de acordare a feedback-ului constructiv cu rol în creșterea autoeficienței în învățare la elevii de clasa a-IV-a
Prof. Ioana Amelia Pal (Găvruţa) - Comunicare, conflict, negociere și relaționare. Studiu comparativ
Prof. Lazăr (Munteanu) Mirela - Implementarea procesului de predare- învățare online la nivelul învățământului preșcolar în context pandemic
Prof. Teodora Pantazi, Prof. Carmen Ilisie - Obiectivele și activitățile proiectului Erasmus+KA2 „Teach me to help”
Prof. Anca Teodora Dura - Utilizarea terapiilor complementare la copiii cu C.E.S.
Asist. univ. dr. Adela Lazăr, Asist. univ. drd. Beata Gyarmati – Student pentru student. Studiu calitativ privind nevoile studenților netradiționali
Lect. univ. dr. Emilia Rodica Borșa, Lect. univ. dr. Adriana Cătaș - Activizarea abilităților matematice prin utilizarea tehnologiilor informaționale în învățământul primar
Conf. univ. dr. Elena Anghel Stănilă - Intervenții post-pandemice în psihologia educării școlarilor din învățământul postuniversitar
17:30 – 19:30 Workshop-uri
- T-RAC: un program de reabilitare a cogniției acționale. Formatori: lect. univ. dr. Alexandru Tiba, lect. univ. dr. Ioana Sîrbu, studentă Daiana Cristina Miclăuș, studentă Ștefana Nica (Clădirea Z, sala Z8)
- Resurse educaționale digitale pentru elevii cu cerințe educative speciale (CES). Formatori: prof. psihopedagog Pantazi Teodora, prof.de psihopedagogie specială Calamar Daniela, prof. psihopedagog Ilisie Carmen, prof. psihopedagog Cardoș Alina (Clădirea Z, sala Z2)
- Masă rotundă. Piața muncii: provocări pentru consilierea educațională. Moderator: conf. univ. dr. Marius Drugaș (Clădirea Z, sala Z4)
19:30 – Cina festivă
Sâmbătă, 26 noiembrie 2022
08:30 – 10:30 Workshop-uri
- Efectele pandemiei asupra bunăstării elevilor. Cum putem să îi ajutăm pe copii să fie mai fericiți la școală în perioada de după pandemie? Formatori: prof. univ. dr. Claudia Bacter, prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu, asist. univ. dr. Adela Lazăr (sala Practipass)
- Cum să facem față burnout-ului în mediul educațional. Formator: conf. univ. dr. Delia Bîrle (Clădirea Z, sala Z2)
- Mentoratul: de la practică la profesie. Formatori: conf. univ. dr. Karla Barth, psiholog Adriana Borza (Clădirea X, sala CCSC)
- Masă rotundă. Ce am învățat din proiectul „Acces la educație prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere educațională”. Moderator: conf. univ. dr. Marius Drugaș (Clădirea Z, sala Z8)
10:40 – 12:40 Workshop-uri
- Terapia Educațională NILD - eficiență, funcționalitate şi dezvoltare. Formator: lect. univ. dr. Annamaria Balla (Clădirea Z, sala Z2)
- Integrarea conceptului Hy-flex în predare și învățare. Formatori: conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, prof. univ. dr. Carlton J. Fitzgerald (Clădirea Z, sala Z4)
- Bune practici în consilierea educațională a noilor generații. Formatori: conf. univ. dr. Marius Drugaș, psiholog școlar Ioana Drugaș (sala Z3)
12:50 – 14:50 Workshop-uri
- Aplicații ale Cercului Siguranței pentru profesori. Formator: conf. univ. dr. Carmen Bora (Clădirea Z, sala Z2)
- Pași pozitivi pentru schimbarea comportamentului copiilor în era gratificării imediate. Formatori: conf. univ. dr. Daniela Roman, psiholog Natalia Iosif, psiholog Cecilia Coita (Clădirea Z, sala Z4)